Koliko je vazno biti clan sindikata u Norveskoj?


To je vrlo vazno. Nama koji dolazimo iz Srbije treba vremena da to shvatimo ali jeste tako. Pre svega,kao stranac ako imas probleme na poslu, na raspolaganju ti je besplatna pravna pomoc. Pravna pomoc kosta u Norveskoj izuzetno mnogo. Naravno svaka bransa ima svoj sindikat,i za to se placa clanarina mesecna.Imate na raspolaganju i odredjena osiguranja koja je takodje dobro imati. Od visine primanja zavisi mesecni iznos koji se placa a deo celokupne godisnje cifre koja se kroz platu skida za sindikat se vraca kroz selvangivelsen, kroz tzv.fagkontigent. Ja pre svega stavljam akcenat na pravnu pomoc jer je moguce dobiti i mislim da nam je potrebno da makar znamo za to. U ocima poslodavca si drugacije pozicioniran,bez obzira sto neke velike uocljive pomoci nemas.Ali zakljucak je da je vazno kako to oni kazu biti organizovan u okviru nekog sindikata. Moje licno iskustvo je vrlo pozitivno i uvek mogu da se obratim odredjenim ljudima ako mi nesto nije jasno i iz pravnih pravila ili bilo cega drugog,tako da tu clanarinu pregorim ja bez problema. Treba misliti u tom pravcu. Ako svi Norvezani smatraju da je vazno biti uclanjen, zasto bi se mi pravili pametni?

Translate